ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – INVITATION 

In ΝΕΑ by tkas

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ_ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ_ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ_ΣΚΑΦΩΝ σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ΕΚΘΕΣΗΣ του STEFANO BENAZZO, που θα γίνουν στις 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ στο Περιστύλιο της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά. Σας περιμένουμε !

For more info : www.pireasnet.gr , www.elculture.gr,  www.traditionalboats.gr, www.stefanobenazzo.it

ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ !

In ΝΕΑ by tkas

Η “εκτέλεση” του ΓΕΩΡΓΙΟΣ Τ , εχθές 19/06/2018 στην βόρεια Εύβοια, στα πλαίσια καταστροφής των 736 παραδοσιακών καϊκιών που επιδοτήθηκαν από την Ε.Ε. ώστε να καταστραφούν.

View Post

Βράβευση

In ΝΕΑ by tkas

Βράβευση, του Συλλόγου Παραδοσιακών Σκαφών κατά την διάρκεια των  βραβείων ΕΥΚΡΑΝΤΗ 2017 με το βραβείο ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ για την προσπάθεια διάσωσης των παραδοσιακών σκαριών.

Image
Image

Πλώρη για την καταστροφή

In ΝΕΑ by tkas

Δημοσιεύτηκε στα Νέα 20/02/2018

Ακόμη 763 χειροποίητα τρεχαντήρια, περάματα, βαρκαλάδες και καραβόσκαρα οδηγούνται στη φαγάνα της μπουλντόζας n SOS από τον Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών για την πολιτιστική κληρονομιά που χάνεται

 

Ο «Γιαννάκης» και ο «Κυριάκος», το γαλάζιο «Λενάκι», η «Μαρίδα» με τα κατακόκκινα πανιά, ο ολόλευκος «Αγιος Ισίδωρος» και η «Παναγιά Τήνου» (του 1953), όλα τους γέρικα σκαριά, συνεχίζουν (άγνωστο για πόσο ακόμα) τα θαλασσινά ταξίδια τους, την ώρα που εκατοντάδες άλλοι συνομήλικοι ή και μικρότεροι «άρχοντες» του πελάγους λιώνουν στη στεριά, περιμένοντας να τους κάνει κομμάτια η ατσάλινη φαγάνα της μπουλντόζας. «Οχι άλλα διαλυμένα αλιευτικά! Ο αφανισμός τους είναι καταστροφή της παράδοσής μας και της πολιτισμικής κληρονομιάς μας» φωνάζουν εδώ και χρόνια τα 170 μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, που παλεύουν να κρατήσουν ζωντανές τις μνήμες διασώζοντας τα εναπομείναντα γνήσια ελληνικά σκαριά, όπως τρεχαντήρια, περάματα, βαρκαλάδες και καραβόσκαρα.
Ομως η (γενναία) επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση της κατάθεσης της άδειας αλιείας με παράλληλη καταστροφή των ψαράδικων προκειμένου για να μπει ένα τέλος στην υπεραλίευση παραμένει σε ισχύ και η λίστα των «μελλοθάνατων» ελληνικών καϊκιών μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο. Την ίδια στιγμή, τα τουρκικά καρνάγια δουλεύουν πυρετωδώς, κατασκευάζοντας πιστά αντίγραφα!
Για άλλα «763 σκαριά καταδικασμένα σε άδικο θάνατο» κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών, τονίζοντας ότι διατίθενται 46.000.000 ευρώ για την καταστροφή αντί για τη διατήρηση της ναυτικής κληρονομιάς της χώρας. «Βγήκε λοιπόν ο νέος κατάλογος με τα 763 σκαριά και δεν νοιάστηκε κανείς να κάνει έναν έλεγχο προκειμένου να διαπιστωθεί η πολιτιστική αξία του κάθε σκάφους, που είναι προγραμματισμένο να καταστραφεί σύντομα από το κράτος. Κι όμως, το 80% των ψαροκάικων της συγκεκριμένης λίστας είναι παραδοσιακά, χειροποίητα και ξύλινα», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου υποναύαρχος Λιμενικού Σώματος (ε.α.), Νικόλαος Καβαλλιέρος.
Ο ίδιος μιλά και για τα τουρκικά σκαριά – αντίγραφα των ελληνικών, τα οποία, όπως τονίζει, κατακλύζουν πλέον τις θάλασσες: «Πήραν τα σχέδιά μας και έχουν στήσει μια ολόκληρη βιομηχανία γύρω από αυτό. Εχουν επενδύσει με αυτόν τον τρόπο στον τουρισμό. Βλέπεις πλέον όλη την Ευρώπη να παραγγέλνει από την Τουρκία, γιατί εκεί οι επιδοτήσεις φαίνεται πως δίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση, ενώ εμείς συνεχίζουμε την καταστροφή και κλείνουμε τα καρνάγια, το ένα μετά το άλλο. Το αποτέλεσμα; Χάνουμε το επάγγελμα του αλιέα, χάνουμε και τους καραβομαραγκούς. Ολλανδία και Βέλγιο έχουν δημιουργήσει πλωτά μουσεία και στην Ελλάδα δεν ασχολείται κανείς επειδή δεν υπάρχει πολιτιστική ευαισθησία».
Διέξοδος η αλλαγή χρήσης
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών κάνει λόγο για «έγκλημα και απαράδεκτη ερμηνεία» της ευρωπαϊκής οδηγίας, εξηγώντας ότι στην πραγματικότητα υπάρχει παράθυρο για να μη χάνονται ούτε οι επιδοτήσεις προς τους ψαράδες ούτε τα σκαριά τους: «Με την παράδοση της αλιευτικής άδειας προς επιχορήγηση, με βαρβαρότητα τεμαχίζεται το αντίστοιχο σκάφος. Εμείς το λέμε και το ξαναλέμε: πρέπει να αλλάζουμε τη χρήση των καϊκιών. Για παράδειγμα, να αξιοποιούνται τουριστικά, να γίνονται ιδιωτικά ή επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και να εκποιούνται μέσω του ΟΔΔΥ προς κάθε ενδιαφερόμενο λάτρη της χειροποίητης ναυπηγικής τέχνης. Υπάρχει διέξοδος. Δυστυχώς όμως τις αμέσως επόμενες ημέρες αρχίζει η νέα καταστροφή και όταν ολοκληρωθεί αυτή η απόσυρση, η πολιτιστική μας κληρονομιά θα θρηνεί συνολικά 13.785 αλιευτικά ξύλινα σκάφη στις χωματερές».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, εκτός από την πρόσφατη έγκριση της καταστροφής 763 σκαφών, εκκρεμούν άλλες 522 αιτήσεις: «Απαιτούμε επιτέλους την έμπρακτη πολιτιστική ευαισθησία της ελληνικής κυβέρνησης. Οι προφορικές διαβεβαιώσεις του πολιτικού κόσμου ότι “κάτι καλό” θα γίνει για τη μη συνέχιση της καταστροφής των ξύλινων αλιευτικών σκαφών ήταν απλά μια εξαγγελία για τη συσκότιση της υπόθεσης».
Αριστουργήµατα ναυπηγικής
Τη δημιουργία πλωτών μουσείων παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των τελευταίων καρνάγιων διεκδικεί μεταξύ άλλων ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών, ο οποίος ιδρύθηκε στο Πέραμα Αττικής τον Νοέμβριο του 1999 από 25 λάτρεις της ελληνικής τεχνικής κατασκευής σκαριών. Τα τελευταία πέντε χρόνια ο Σύνδεσμος διοργανώνει το «Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών», που προσελκύει πλήθος κόσμου, ο οποίος ενδιαφέρεται να δει από κοντά αριστουργήματα της ναυπηγικής. Στην τελευταία διοργάνωση, πριν από τρεις μήνες στον Πόρο, τα βλέμματα κέντρισαν μεταξύ άλλων η «Φανερωμένη» του 1945 από ναυπηγείο της Σκιάθου, η «Παναγιά Τήνου» του 1953, η «Αγία Σοφία» του 1967 και η «Αφροδίτη» του 1970 από το Πέραμα.
Επιπλέον, ένας από τους σκοπούς του Συνδέσμου, σύμφωνα με τα μέλη του, είναι η οργάνωση αγώνων ιστιοπλοΐας και η υποστήριξη συμμετοχής παραδοσιακών σκαφών σε ρεγκάτες που διοργανώνουν άλλοι όμιλοι: «Στους αγώνες αυτούς σκοπός είναι να επιδείξουμε όλους τους τύπους των σκαριών που κατασκευάστηκαν για τις ελληνικές θάλασσες, αλλά και να δώσουμε τη δυνατότητα σε όσους αγαπούν την θάλασσα να συμμετάσχουν και να εκπαιδευτούν στις παραδοσιακές αρματωσιές σκαφών καθώς και στον τρόπο που αυτά ταξιδεύουν. Το σημαντικότερο είναι οι νέοι ιστιοπλόοι να μάθουν και να αγαπήσουν τις μοναδικές τεχνικές των προγόνων μας».

ΜΕΡΙΚΗ Η ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ

In ΝΕΑ by tkas


Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών από το έτος 1999 έχει κάνει σημαία του, την καταγγελία της άδικης και βάρβαρης καταστροφής των ξύλινων παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών. Τα μέλη του συνδέσμου, που συνεχώς αυξάνονται, επιμένουν να μην υποστέλλουν την σημαία αυτή, κατά της απαράδεκτης Ευρωπαϊκής Οδηγίας η οποία θίγει βάναυσα την πολιτιστική μας κληρονομιά με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή χιλιάδων ξύλινων αλιευτικών παραδοσιακών σκαφών.
Η προηγούμενη ανακοίνωση μας προς τα ΜΜΕ για το θέμα έλαβε την δέουσα προσοχή του κοινού και υπό την πίεση κυρίως των δημοσιογράφων και πλήθους απλών ανθρώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδείχθηκε ως ένα ‘σοβαρότατο διαχρονικά συνεχιζόμενο εθνικό έγκλημα’. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους δημοσιογράφους του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου και της τηλεοράσεως για την βοήθειά τους αυτή να αναδειχθεί και να σωθεί η χειροποίητη ιστορική μας παραδοσιακή τέχνη, που χάνεται ανεπιστρεπτί από τα βανδαλιστικά δρώμενα της χώρας μας. Η συζήτηση του προέδρου του συνδέσμου μας και η συνάντηση του προεδρείου μας με τους αρμόδιους των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού μετά από πρωτοβουλία και υπό την Προεδρία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κύριου Αποστόλου υπήρξε, θέλουμε να πιστεύουμε, καταλυτική για την επιτέλους ανεύρεση μιας μερικής έστω λύσεως του προβλήματος αυτού, γι’αυτό και ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό για την ευαισθησία του. Η ανακοίνωση σε άρθρο στην Εφημερίδα των Συντακτών του κύριου Αποστόλου της μερικής λύσης στο πρόβλημα είναι στη σωστή κατεύθυνση, έστω κι αν απέφυγε να γνωρίσει μέσω της δημοσίευσής του, ότι ο σύνδεσμος μας συμμετείχε ενεργά με ικανές προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος. Ήταν για πρώτη φορά μετά από 28 χρόνια μια σωστή κίνηση από κυβερνητικής πλευράς αφού είδαμε ελάχιστο φως στο σκοτεινό μέχρι σήμερα τούνελ των συναρμοδίων δημοσίων Υπηρεσιών. Ίσως, ο αγώνας μας αρχίζει επιτέλους να δικαιώνεται. Θα σας ενημερώσουμε για τις τυχόν περαιτέρω εξελίξεις του θέματος, στοχεύοντας κυρίως στην αφύπνιση της ευαισθησίας, της αγάπης και του καθήκοντος όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων Ευρωβουλευτών για να υπάρξει η απαραίτητη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου (κοινοτική οδηγία 508/2014 άρθρο 34 παράγραφος 6β) για την ‘Στήριξη’ που μπορεί να γίνει αποκλειστικά και μόνο με την αλλαγή χρήσης του αλιευτικού σκάφους και βεβαίως ουδέποτε με την διάλυσή του.
Ο δρόμος μας όμως είναι ακόμη μακρύς και οι στόχοι αρκετοί : όπως η ίδρυση σχολών καραβομαραγκών, παραδοσιακής ιστιοπλοΐας, η σύσταση πλωτών μουσείων παραδοσιακών σκαφών όπως η συνέχιση της λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων και η νόμιμη αδειοδότησή τους. Είναι επίσης η αναβίωση των ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών παραδοσιακών επαγγελμάτων στο χώρο, με την στήριξη βεβαίως του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για ένταξη όλων των ανωτέρω, στο ισχύον ΕΣΠΑ (για την επισκευή, μετασκευή, αλλαγή χρήσης, συντήρηση και κατασκευή ξύλινων Ελληνικών παραδοσιακών σκαφών και της ανελλιπούς λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων). Εφικτές προτάσεις υπάρχουν, συνολική πολιτική βούληση χρειάζεται. Καλωσορίζουμε τις ωραίες και υλοποιήσιμες προτάσεις του Δημάρχου Πειραιά κύριου Ιωάννη Μώραλη και της ομάδας εργασίας υπό του κύριου Πέτρου Κόκκαλη• είναι σωστές, δίκαιες και αναπτυξιακές όπως ειδικότερα θα ανακοινωθούν συντομότατα από αυτούς.
Εν αναμονή λοιπόν.

763 ΚΑΙΚΙΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΑ ΣΕ ΑΔΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ

In ΝΕΑ by tkas

46 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Ο «Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών» με λύπη σας γνωρίζει ότι η καταστροφή των ξύλινων παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών συνεχίζεται, λόγω επιδότησης της απόσυρσης της αλιευτικής αδείας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από τις αμέσως επόμενες ημέρες αρχίζει νέα καταστροφή. Όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η απόσυρση η πολιτιστική μας κληρονομιά θα θρηνεί 13.785 αλιευτικά ξύλινα κυρίως παραδοσιακά σκάφη προς τις χωματερές.

Σύμφωνα με τα συγκεντρωθέντα στοιχεία ήδη εγκρίθηκαν καταστροφές 763 αλιευτικών σκαφών και άλλες 522 αιτήσεις δεν προχώρησαν προσωρινά λόγω έλλειψης του διαθέσιμου ποσού για τις υπόλοιπες καταστροφές.

Όμως δεν  έγινε κανένας έλεγχος για να διαπιστωθεί η πολιτιστική αξία των σκαφών που θα καταστραφούν από το κράτος, που κόπτεται για την πολιτιστική του ευαισθησία.

Οι προφορικές διαβεβαιώσεις σύσσωμου του πολιτικού κόσμου της Ελλάδος ότι «κάτι καλό» θα γίνει για την μη συνέχιση της καταστροφής των ξύλινων αλιευτικών σκαφών ήταν απλά μια εξαγγελία για την συσκότιση της υποθέσεως.

Η αναλγησία που επιδεικνύει το Υπουργείο Αγροτικής (δήθεν) Ανάπτυξης είναι εξοργιστική.

Όσοι αγαπούν την παράδοση της ελληνικής ναυπηγικής χειροποίητης τέχνης, των Ελλήνων καραβομαραγκών, πρέπει να συστρατευθούν για την αποτροπή αυτής της επαίσχυντης καταστροφής.

Το Υπουργείο Πολιτισμού παρακαλείται για τις δικές του κατ’ αρμοδιότητα ενέργειες, ώστε η διάσωση αξιόλογων παραδοσιακών ξύλινων αλιευτικών σκαφών, να μην μείνει γράμμα άνευ λόγου και ουσίας.

Ο Σύνδεσμος μας από πολλών ετών έχει προτείνει αντί της καταστροφής τους, την αλλαγή χρήσης των αλιευτικών σκαφών σε ιδιωτικά ή επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με αγορά τους μέσω της διαδικασίας εκποίηση τους μέσω του ΟΔΔΥ προς κάθε Έλληνα η αλλοδαπό φίλο της ελληνικής παραδοσιακής χειροποίητης ναυπηγικής τέχνης.

Απαιτούμε την έμπρακτη πολιτιστικη ευαισθησία της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Αν θέλουν μπορούν, έστω και τώρα, να δοθεί η δίκαια και σωστή λύση.

Περιμένουμε έργα και όχι λόγια.

Για το Δ.Σ. του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών

 

Ο Πρόεδρος                       Ο Αντιπρόεδρος               Η Γενική Γραμματέας

Νίκος Καβαλλιέρος                  Μάνος Βερνίκος               Αννίκα Μπαρμπαρήγου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

In ΝΕΑ by tkas

Με τη συμμετοχή πλήθους φίλων και μελών του «Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών» εορτάστηκε η κοπή της βασιλόπιτας του Συνδέσμου το Σάββατο 27/01/2018 στα Ναυπηγεία Ψαρρού στο Πέραμα.Μετά την ανταλλαγή ευχών για ένα ευτυχισμένο νέο έτος από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Νικόλαο Καβαλλιέρο και τα μέλη του Δ.Σ. σε συζήτηση αναπτύχθηκαν οι σκοποί και οι στόχοι, που δεν είναι άλλοι από το συνεχή αγώνα όλων για τη διάσωση των ελληνικών ξύλινων παραδοσιακών σκαφών και της Ελληνικής Παραδοσιακής ναυπηγικής τέχνης των Ελλήνων καραβομαραγκών των τελευταίων 150 ετών.
Δόθηκε έμφαση στην αναγκαιότητα για τη δημιουργία πλωτών μουσείων παραδοσιακών σκαφών και για τη συνέχιση λειτουργίας των λίγων εναπομείναντων παραδοσιακών καρνάγιων.
Με θαλασσινούς μεζέδες και ψησταριά, άφθονο κρασί και νησιώτικη μουσική σε μια χαρούμενη και φιλική ατμόσφαιρα έγινε αναδρομή στα πεπραγμένα του Συνδέσμου και τονίστηκε ότι είναι μεγάλη η απουσία του μέλους Γιάννη Καψή, ο οποίος με πλήρη ιστιοφορία απέπλευσε για παραδεισένια λιμάνια.
Στο φιλόξενο χώρο των Ναυπηγείων Ψαρρού ανάμεσα σε δύο νέες ξύλινες κατασκευές, πολλές ξύλινες μετασκευές και συντηρήσεις όλοι έμειναν ικανοποιημένοι, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο αγώνας συνεχίζεται κι ίσως υπάρξει φως στην άκρη του τούνελ της Ελληνικής δημόσιας αγκύλωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που με πείσμα συνεχίζει την απόσυρση των ξύλινων Ελληνικών αλιευτικών Σκαφών με την βάρβαρη, ολοκληρωτική καταστροφή τους.
Για περισσότερες φωτογραφίες επισκεφτείτε τον ιστότοπό μας: www.traditionalboats.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

In ΝΕΑ by tkas

Το προεδρείο του συνδέσμου μας είχε συνάντηση την 4/1/2018 με τον Υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ.  Στέργιο Πιτσιόρλα. Ανταλλάξαμε απόψεις για τα θέματα που απασχολούν το Σύνδεσμο και ειδικότερα την επιβίωση των παραδοσιακών σκαφών, των παραδοσιακών καρνάγιων ως και τυχόν επιβοήθηση του κράτους μέσω επιδοτήσεων για την κατασκευή, μετασκευή και συντήρησή τους.

Στις φωτογραφίες διακρίνονται οι  Νίκος Καβαλιέρος ( Πρόεδρος ) Στέργιος Πιτσιόρλας ( Υφυπουργός ), Αννίκα Μπαρπμαρήγου ( ΓΓ ) και ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Μάνος Βερνίκος.

Με μοναδικά και πανέμορφα καΐκια ολοκληρώθηκε το 5° Ναυτικό Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών

In ΝΕΑ by tkas

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Ναυτικό Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών που οργανώθηκε από τον Σύλλογο Παραδοσιακών Σκαφών σε συνεργασία με τον Δήμο και  το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, Πόρου.

Στο Σαλόνι πήραν μέρος παραδοσιακά σκάφη από  6  έως 45  μέτρα που έφτασαν στον Πόρο από νησιά του Σαρωνικού και των Κυκλάδων. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η παρουσία σκαφών από την Μύκονο και την Πάρο. Η τελευταία έδωσε δυναμικό παρόν με τα σκάφη και τους Παριανούς φίλους και καλλιτέχνες που μας έστειλε.

Όσοι επισκέφτηκαν τον Πόρο  το Σαββατοκύριακο 7 και 8/10/2017 είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά, πολύ όμορφα συντηρημένα και διατηρημένα παραδοσιακά σκάφη, διαφόρων τύπων όπως: Τρεχαντήρια, Καραβόσκαρα, Λίμπερτυ και Περάματα. Ξεχώρισαν τα παλαιότερα: το «Φανερωμένη», κατασκευασμένο το 1945 στην Σκιάθο από τον Μυτιληναίο, το «Παναγιά Τήνου» του 1953, το «Αγία Σοφία» του 1967, το «Ελευθερία» κατασκευασμένο το 1971 στην Σύρο από τον Μαυρίκο, καθώς και το «Αφροδίτη» κατασκευασμένο το 1970 από τον Ψαρρό στο Πέραμα. Φυσικά όσοι πέρασαν από το 5ο Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών είχαν την χαρά να δουν μεγαλύτερα και νεότερα σκαριά όπως το «Άρκτος», το «Ηρακλής» και το «Λιάνα» χτισμένα τα τελευταία 15 χρόνια στην Κοιλάδα Αττικής, αλλά και τα πολύ μικρότερα καΐκια όπως οι  πανέμορφοι βαρκαλάδες του Πόρου,  μικρά σκαριά φτιαγμένα από το 1940 ως  σήμερα.

Τις δύο ημέρες του Σαλονιού έγιναν ταυτόχρονες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και φυσικά δεν μπορούσε να μην υπάρχει νησιώτική παραδοσιακή μουσική .  Το γεύμα των εγκαινίων (που ήταν μια προσφορά του Δήμου Πόρου) πλαισιώθηκε μουσικά από τους  Νίκο  Οικονομίδη  και Κυριακή Σπανού,  ενώ το επόμενο βράδυ τραγούδησαν και έπαιξαν μουσική από την Μεσόγειο ο Σπύρος Μπάλιος και το συγκρότημά του, που είχαν έρθει από την Πάρο.

Στις εκδηλώσεις για το 5ο Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών παρευρέθηκαν  ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης,  ο Αλέξανδρος Δημητριάδης Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πόρου, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών Νίκος Καβαλλιέρος καθώς και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και μέλη του  Συνδέσμου. Τέλος ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν ο επίτιμος πρόεδρος του Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών Γιώργος Ανωμερίτης, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ο Νίκος Βερνίκος και ο Γιώργος Βερνίκος.

Ευχαριστούμε θερμά για την προσοχη σας.

Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών.

Share this Post